شروع به کار استارت آپ پانوتک در شتابدهنده شزان

 

اولین تیم از فناوران حاضر در فن‌بازار نانوالیاف به دنبال توافق با شرکت شزان به عنوان حامی و سرمایه‌گذار، فعالیت خود را تحت عنوان استارتاپ «نانوسلوپان» در پارک فناوری پردیس آغاز نمود.

اولین فن‌بازار نانوالیاف که 30 مهرماه سال جاری همزمان با همایش بین‌المللی نانوالیاف ایران (ICNF 2017) در دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو و آی‌چلنج به عنوان کارگزار فناوری و نوآوری برگزار گردید، به دنبال ایجاد فرصتی برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه‌ نانوالیاف بود. در جریان این رویداد 8 طرح و پروتوتایپ برتر از دو چالش«زخم‌پوش‌های مبتنی بر نانوالیاف با قابلیت ترمیم زخم‌های دیابتی» و «سامانه فیلتر تهیه آب سالم بر پایه نانوالیاف» به ارائه طرح خود نزد بیش از 60 نماینده از نهادها، صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذار و حامی فعال در این دو حوزه پرداختند.

آغاز فعالیت استارتاپ نانوسلوپان

ارائه مهندس رسولی از استارتاپ نانوسلوپان در جریان اولین فن‌بازار نانوالیاف

در ادامه مذاکرات و جلسات برگزار شده میان تیم‌های فناور حاضر در ابن رویداد و شرکت‌ها و سازمان‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌ها، هم‌اکنون اولین توافق میان یکی از تیم‌های فناور برگزیده با شرکت نوآوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو (شزان) حاصل شد. طرح فوق با عنوان «پانسمان آنتی‌باکتریال زخم پای‌دیابتی با استفاده از نانوکامپوزیت سلولز باکتریایی/ نانو ذرات نقره» متعلق به یک تیم 5 نفری با سرپرستی دکتر بابایی‌پور است که از نظر سطح بلوغ فناوری در مرحله ارائه نمونه آزمایشگاهی قرار دارد. گفتنی است این تیم فناور تاکنون موفق به دریافت 2 گواهی ثبت اختراع مرتبط به فناوری خود نیز شده‌اند. این طرح که جهت درمان سریع‌تر زخم پای دیابتی، از ترکیب سلولز باکتریایی و نانو ذرات نقره در طراحی و ساخت پانسمان استفاده نموده است، علاوه بر ویژگی‌های شاخص فنی، از منظر تولید نیز دارای صرفه اقتصادی قابل توجهی است که  می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های درمانی بیماران گردد.

آغاز فعالیت استارتاپ نانوسلوپان

بازدید جناب آقای مهندس ترکان از فعالیت تیم  استارتاپی نانوسلوپان در جریان حضور در پارک فناوری پردیس

هم‌اکنون پیرو توافق صورت گرفته میان تیم فناور صاحب طرح و شرکت شزان، این تیم استارتاپی تحت عنوان «نانو سلوپان» فعالیت خود را در مجموعه شزان برای توسعه و شتاب‌دهی فناوری تا مرحله تجاری‌سازی و ارائه محصول به بازار آغاز نموده‌است. لازم به ذکر است که در جریان حضور جناب آقای مهندس ترکان، مشاور عالی ریئس جمهور و نیز جناب آقای مهندس رحمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سرآوا، از پارک فناوری پردیس در تاریخ 19 آذرماه، از دستاوردها و فعالیت تیم استارتاپی نانوسلوپان نیز، بازدید به عمل آمد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش