رشد مجدد موها در اسکار پوستی؛

در یک کار بزرگ که ممکن است راهی برای بازگرداندن رشد مو در بیمارانی که در اثر سوختگی، جراحت یا جراحی دچار زخم های پوستی شده اند باز کند، دانشمندان رشد مجدد موها را در پوست آسیب دیده موش ها گزارش کردند.

در آزمایش های انجام شده بر روی جوندگان، محققین دریافتند که با فعال کردن یک مسیر سیگنال دهی خاص که ارتباط بین سلول های فیبروبلاست را ممکن می کند، امکان رشد مجدد موها در این نواحی وجود دارد. این سلول ها تولید کلاژن می کنند؛ پروتئینی که نقش مهمی در حفظ شکل و استحکام پوست و مو ایفا می کند.

این مسیر سیگنال دهی در مراحل اولیه رشد در رحم بسیار فعال است؛ زمانی که فولیکول های مو تشکیل می شوند اما در پوست آسیب دیده بزرگسالان فعالیت خود را از دست می دهد. محققین اظهار می دارند که علت عدم رشد موها در پوست آسیب دیده فعال نبودن این مسیر در این نواحی است. دکتر مایومی ایتو استاد دانشکده پوست در شهر نیویورک معتقد است که نتایج نشان می دهند که تحریک فیبروبلاست ها از طریق مسیر سیگنال دهی خاص موجب رشد مو در نواحی می شود که از زمان بهبودی زخم ها مویی در آن جا دیده نشده است.

اعتقاد بر این است که به عنوان بخشی از فرآیند بهبودی، اسکار و تولید کلاژن در پوست آسیب دیده از رشد مجدد موها جلوگیری می کند. در حال حاضر، ما می دانیم این یک مسئله سیگنالی است که که در دوران رشد در رحم بسیار فعال است اما با افزایش سن فعالیت آن در سلول های بالغ کمتر می شود. تیم تحقیقاتی به تحقیقات خود در زمینه شناسایی برخی هدف های دارویی برای تحریک رشد مجدد موها ادامه می دهند.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش