نسل جدید زخم‌پوش‌ها توسط یک کمپانی کانادایی در راه بازار؛

شرکت Axcelon Dermacare Inc، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی گروه Axcelon Biopolymer مستقر در تورنتو، اونتاریوی کانادا است که به صورت تخصصی در زمینه‌ی فناوری و تولید زخم‌پوش‌ها فعالیت می‌نماید.
محصول پیشگام این شرکت با نام Nanoderm TM، یک محصول مراقبت از زخم منحصر به فرد است که برای درمان انواع زخم‌های حاد از جمله سوختگی و زخم‌های مزمن مانند زخم پای وریدی، زخم‌های ناشی از فشار و زخم‌های دیابتیک استفاده می‌شود.
نانودرم از مزایای اقتصادی منحصربه فردی در حوزه بهداشت نسبت به سایر انواع زخم‌پوش‌های مشابه برخوردار است. این محصول علاوه بر جلوگیری از ایجاد عفونت در زخم با فراهم آوردن امکان عبور هوا و تبخیر ترشحات زخم، درد را کاهش می‌دهد.
نانودرم از نانوسلولز باکتریایی تهیه شده و نخستین زخم‌پوشی است که در آن از شیوه دفاع طبیعی پوست (فیبرین) برای کمک به بهبود سریع‌تر زخم استفاده شده است.

 اندازه منافذ ایجاد شده با استفاده از فیبریل‌ها در غشاء سلولزی نازک پلاکت‌ها را به دام انداخته و سبب آغاز انعقاد خون می‌شود.
ظرفیت بیشتر جذب در غشاء سلولزی و ساختار متخلخل آن با حذف ترشحات از محیط زخم، سبب حفظ رطوبت در آن ناحیه می‌شود.
این محصول به عنوان یک داربست احیا کننده‌ی ‌بافت، فعالیت سلول‌های فیبروبلاست، اندوتلیال و کراتینوسایت را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افزایش روند شکل‌گیری بافت می‌شود.
استحکام کششی این محصول امکان استفاده طولانی مدت بدون نیاز به تعویض را فراهم می‌سازد.
در محصول دیگر این شرکت با نام Nanoderm TM Ag نیز از یک فیلم بایوسلولزی استفاده شده است، لیکن فرایند تولید این محصول با محصول پیشین متفاوت است و همین امر کارایی نانودرم نقره را به طرز چشم‌گیری افزایش داده است. در فرایند تولید، نانوذرات نقره به صورت شیمیایی به سلولز باکتریایی متصل شده است و همین امر تلفیقی از خواص سلولز باکتریایی و خاصیت ضد میکروب ناشی از نانوذرات نقره در این محصول ایجاد نموده است.
با فرایند تولید منحصر به فرد این شرکت، خاصیت ضد میکروب این زخم‌پوش نسبت به سایر زخم‌پوش‌های مشابه پایدارتر و انعطاف‌پذیری بیشتر بوده است؛ که این امر نیاز به تعویض زخم‌پوش را کمتر می‌نماید.
این شرکت محصول پیشرفته‌ی نانودرم نقره را به عنوان یک زخم‌پوش تهیه شده از پلیمرهای زیستی با امکان رهایش تدریجی نقره برای زخم‌های عفونی ثبت اختراع نموده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده و پس از اخذ مجوزهای لازم، این محصول در سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش