طراحی بانداژ هوشمند، برای تشخیص عفونت زخم

محققان باند زخمی طراحی کردند که به صورت هوشمند می‌تواند عفونت را نیز شناسایی کند. در این فناوری، نانولوله‌های کربنی درون الیاف بانداژ قرار داده شده‌اند.

راکسبری می‌گوید: «میکروالیاف هایی که نانولوله های کربنی روی آنها کپسوله شده‌اند، هر دو این کارها را انجام می‌دهند. این نانولوله ها از روی باند شسته نمی شوند، اما به پراکسید هیدروژن روی زخم ها حساس هستند.»

این "بانداژ هوشمند" توسط یک دستگاه پوشیدنی کوچک، که به صورت بی سیم (نوری) سیگنال را از نانولوله های کربنی موجود در باند دریافت می‌کند، کنترل می شود. سپس می توان سیگنال را به دستگاه هوشمندی از نوع تلفن همراه منتقل کرد که به طور خودکار به بیمار یا پزشک هشدار دهد.

راکسبری می‌گوید: «ین دستگاه فقط برای اهداف تشخیصی استفاده خواهد شد. با این حال، امیدواریم که این دستگاه عفونت را در مراحل اولیه تشخیص دهد، که با این کار نیاز به آنتی بیوتیک کمتر خواهد شد و از اقدامات جدی، مانند قطع اندام جلوگیری می‌شود. ما تصور می‌کنیم این مورد به ویژه در مبتلایان به دیابت که مدیریت زخم های مزمن به صورت روزانه ضروری و حیاتی است، بسیار مفید باشد.»

جزئیات مربوط به  فناوری بانداژ هوشمند در قالب مقاله ای در Advanced Functional Materials منتشر شده است.

صفایی می‌گوید: «پروفسور راکسبری از ایده طراحی فناوری‌های پوشیدنی مبتنی بر نانولوله های کربنی بسیار حمایت می کرد و من نیز ازدنبال کردن این ایده در این پروژه بسیار هیجان زده بودم.»

صفایی می‌افزاید: «ما فرآیند میکرو ساخت را برای قرار دادن دقیق حسگرهای نانو در داخل الیاف منسوجات طراحی و بهینه کردیم.»

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش