تحولی بزرگ در پوست مصنوعی با Spin Care

“نانومدیک تکنولوژیز” یک استارتاپ نانویی است که به تازگی موفق به ساخت دستگاه تولیدکننده پوست مصنوعی با خاصیت ترمیم کنندگی شده است. در این روش مخزن حاوی پلیمر و یک بخش تفنگ مانند برای ایجاد لایه ای محافظ مشابه پوست بکار گرفته می شود. امکان استفاده از کرم های آنتی باکتریال ، آنتی بیوتیک ، کلاژن ، سیلیکون ، هیدروژل و کانابینوئید همراه پلیمر برای ترمیم و التیام زخم وجود دارد. اهمیت کاربرد این دستگاه نجات جان افرادی است که بر اثر زخمهای حاصل از سوختگی جان خود را از دست می دهند.

پوست مصنوعی که به این طریق ساخته  شده شفاف است و امکان بررسی وضعیت زخم توسط پزشکان را فراهم می کند. در این دستگاه طی فرآیند الکتروریسندگی با اعمال میدان الکتریکی روی محلول پلیمری  نانوالیاف تشکیل می شود. سپس با پیوستن این الیاف به یکدیگر  لایه ای به نام اسپین کر ایجاد می گردد. پزشکان و پرسنل بیمارستان می توانند از اسپین کر جهت جلوگیری از عفونت زخمها در بیماران استفاده کنند. شرکت تولیدکننده دستگاه آن را به شکل قابل حمل طراحی نموده ، نوک تفنگ در فاصله 20 سانتیمتری زخم اسپین کر را روی  پوست شلیک می کند. بر طبق آمار جهانی سالانه 180 هزار نفر بر اثر سوختگی های شدید می میرند زیرا پانسمان زخمهای این بیماران بسیار دشوار است . 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش