حمایت مجلس از بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن

حسینعلی شهریاری در مراسم افتتاحیه این کنگره با بیان اینکه بر اساس آمارهای مختلف جمعیتی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم گفت: فقط برای زخم دیابتی‌ها سالانه حدود هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود که باید در این رابطه چاره‌ای بی اندیشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان زخم در دنیا و کشورمان اقدامات خوبی شروع‌ شده است ادامه داد: بسیاری از بیماران این حوزه از مشکلات اقتصادی نیز رنج می‌برند که باید موردحمایت اقتصادی قرار گیرند به همین دلیل امیدواریم در مجلس شورای اسلامی بتوانیم حمایت‌های خوبی برای این افراد پیش‌بینی کنیم.

در ادامه دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری‌های جهاددانشگاهی نیز در این مراسم بیان کرد: تاریخ فعالیت اولین پژوهشگرانی که در جهاددانشگاهی باهدف استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج فعالیت خود را آغاز کردند به اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد شمسی باز می‌گردد و اولین گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی نیز در سال ۱۳۸۲ موفق به اخذ مجوز شد.

پورعابدی با تاکید بر این‌که مرکز تحقیقات علوم سلولی رویان در این سال‌ها همواره جزء بهترین‌ها بوده است، گفت: جدیدترین ثمره این فعالیت‌های مستمر و پیگیر راه‌اندازی مرکز پیشرفته محصولات سلولی (ATMP) و مشارکت در راه اندازی اولین کارخانه تولید فرآورده‌های سلولی خاورمیانه، شروع بیش از ۱۰ کارآزمایی بالینی در حوزه سلول درمانی و سلول‌های بنیادی را می‌توان به‌عنوان مدلی موفق از پژوهش‌های توسعه‌ای و کاربردی با رویکرد حرکت در مرزهای دانش نام برد.

وی تصریح کرد: اولین محصول حاصل از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماران مبتلابه کویید ۱۹ نیز از محل این محصولات در کارآزمایی بالینی انجام شد و امیدواریم نتایج مثبت آن بتوانیم نقشی در درمان بیماران مبتلابه کویید ۱۹ برداریم.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی افزود: توسعه فعالیت‌های طب بازساختی مبتنی بر تلفیق مهندسی مواد و مهندسی سلول نه‌تنها دررویان که در پژوهشگاه ابن‌سینا برای درمان ضایعات استخوانی و غضروفی و زخم‌های مزمن و در سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در حوزه ژن‌درمانی برای بهبود فرآیندهای سلول درمانی را شاهد هستیم.

پورعابدی افزود: زمانی که زخم‌های مزمن در کشور ما برای بیماران مشکلات زیادی را به وجود آوردند، علاوه بر وجود بهترین و مدرن‌ترین بیمارستان‌ها و نامدارترین متخصصان، اما از جنبه‌های مختلف، زخم‌های مزمن جزء موارد مورد غفلت در نظام سلامت محسوب می‌شود که در جهاددانشگاهی پس از هدف‌گذاری به‌منظور پیشگیری و درمان زخم‌های مزمن، پژوهشکده فناوری‌های نوین زخم و ترمیم بافت تأسیس شد.

وی ادامه داد: اگرچه دراین‌بین موارد ناموفقی نیز وجود دارد ولی کارنامه جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی، می‌تواند به شایستگی الگوی مناسبی برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای با رویکرد حرکت در مرز دانش باشد. در جهاددانشگاهی پژوهش و درمان در کنار هم دیده‌شده است. ما در صدد هستیم که با پایش این مدل از جنبه‌های مختلف به بهبود کیفیت فعالیت‌های گروه‌ها و پژوهشکده‌ها در جهاددانشگاهی بپردازیم و امید داریم که همواره پژوهشگران جهاددانشگاهی به‌عنوان قهرمانان ملت عزیزمان یاد شوند.

 پورعابدی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مؤثر در توسعه این علوم در کشور و تعامل با جامعه علمی بین‌المللی، برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی بوده است، زیرا جهاددانشگاهی معتقد است تولید علم بدون ترجمان آن، کمک چندانی به جامعه بشری نخواهد کرد.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش